Belka
Wtorek, 23 Kwietnia 2024   imieniny: Jerzy, Wojciech
Rejestracja Witaj: Gościu, Zaloguj się

SANDOMIERZ

16 czerwca 2016 roku wybraliśmy się na wycieczkę autokarową do Sandomierza. Cała grupa stawiła się punktualnie o godzinie 6.50 przed budynkiem szkoły. Na miejscu byliśmy ok. godz. 10.20. Pierwszym punktem programu było Muzeum Ziemi Sandomierskiej. W katakumbach mieściły się dawne spiżarnie i zbrojownie, bowiem na powierzchni nie było miejsca na magazyny. W trakcie wędrówki wysłuchaliśmy między innymi legendy o dzielnej Helenie. Głosi ona, że dziewczyna uratowała miasto przed Tatarami - sama zginęła. Później udaliśmy się do Bramy Opatowskiej. Pełniła ona funkcję wjazdu do Sandomierza. Są jeszcze trzy bramy w tym mieście, które pełniły podobne funkcje, niestety nie zachowały się one w całości. Z ostatniego piętra mogliśmy podziwiać piękną panoramę Sandomierza. Potem udaliśmy się na dziedziniec Zamku w Sandomierzu, którego budowę ukończono w XIV w. Budynek wykonano w stylu gotyckim, barokowym i klasycystycznym. Na miejscu dzisiejszego zamku był gród. Pierwszym jego właścicielem był Henryk Sandomierski. Następnym punktem programu wycieczki był rejs statkiem po Wiśle. Podziwialiśmy niesamowity krajobraz Sandomierza. Wracając mijaliśmy dom Długosza oraz Collegium Gostomianum-szkoła średnia w Sandomierzu, jedna z najstarszych i najbardziej prestiżowych w Polsce, funkcjonująca od 1602 roku. Udaliśmy się na rynek, gdzie zjedliśmy obiad, a następnie dostaliśmy czas na zakup pamiątek. Zmęczeni, ale pełni wrażeń, odpoczywaliśmy na Starym Rynku, wpatrując się w renesansowe kamienice. Po godzinie szesnastej pożegnaliśmy Sandomierz. Do domu wróciliśmy na godzinę dziewiętnastą. Wycieczka była niesamowitym przeżyciem, pogoda nam dopisała. Na pewno jeszcze kiedyś chcielibyśmy odwiedzić Sandomierz.

ZSKoziegłowy

Data pliku video: 2016-06-23, Źródło artykułu: youtube.com
Komentarze
Brak komentarzy, Twój może być pierwszy!
Autor:
Kod z obrazka:
Puste pole z komentarzem
Puste pole z podpisem
Wyszukaj

Kreska

Brak sond

Newsletter
Bądź na bieżąco z nadchodzącymi imprezami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

sandomierski

Powiat sandomierski - powiat z siedzibą w Sandomierzu w województwie świętokrzyskim. Znajdziemy w nim gminy Sandomierz, Koprzywnica, Zawichost, Dwikozy, Klimontów, Łoniów, Obrazów, Samborzec, Wilczyce. Powiat sandomierski powstał na skutek reformy administracyjnej z 1999 roku.Jest regionem o charakterze typowo rolniczym. Sprzyja temu klimat i jakość tutejszej ziemi. Uprawiane są tu egzotyczne jak na nasz kraj owoce: brzoskwinie, morele, arbuzy.

Główną atrakcją jest sama siedziba powiatu – Sandomierz. Miasto o przeszło 1000-letniej historii jest pełne zabytkowej zabudowy, której powstanie sięga XIV w. Ofertę turystyczną wzbogacają muzea na terenie miasta. Miejsca widokowe na terenach powiatu pozwolą podziwiać niezapominane obrazy np. doliny Wisły, zarośli łęgowych i panoramę zagłębia siarkowego.

Zgłoś uwagi - uzupełnij wszystkie pola